COVID-19 şi atrofie morală la Opera Națională București
Mai mulți angajați ai Operei Naţionale Bucureşti au fost confirmaţi cu COVID-19. Acest lucru l-a determinat pe managerul Fănel Ignat să trimită mesaje lapidare către mai multe compartimente prin care anunţa că suspendă repetițiile.
În ciuda faptului că managerul a avut cunoştinţă despre faptul că, în urmă cu o săptămână, unul dintre studenţii pe care i-a invitat să cânte în spectacolul „Promenada Operei” a fost diagnosticat cu noul coronavirus, acesta nu a anunţat Direcţia de Sănătate Publică pentru demararea unei anchete epidemiologice. Managerul a declanşat singur o anchetă epidemiologică, stabilind, după bunul plac, lista contactilor direcţi ai pacientului 0, obligându-i să intre în izolare sau să-şi facă testul covid pe propria cheltuială. Aceste măsuri au fost dispuse ca nişte condiţii pentru cei pe care managerul i-a considerat contacţi direcţi, iar sancţiunea pentru neîndeplinirea acestei dispoziții a fost interzicerea accesului în instituţie.
Între timp, numărul cazurilor confirmate a ajuns la 12, iar printre măsurile luate de către managerul Fănel Ignat nu s-au numărat şi cele de informare a autorităţilor.
Totodată, trebuie sesizat şi faptul că au existat angajaţi care au decis să se testeze contracost în cadrul unor clinici private şi au fost confirmaţi pozitiv, nu a fost anunţată Direcţia de Sănătate Publică cu privire la aceste rezultate, lăsând la latitudinea fiecărui angajat să decidă ce are de făcut.
Acesta a fost motivul pentru care mai mulţi angajaţi au decis să sesizeze Direcţia de Sănătate Publică cu privire la situaţia halucinantă existentă la Opera Naţională din Bucureşti şi care se pare că este total scăpată de sub control „graţie” inconştienţei unui manager care fie nu dispune de capacitatea intelectuală de a conştientiza pericolul la care expune angajaţii, fie încearcă să muşamalizeze felul în care au ajuns persoane infectate în cadrul instituţiei, într-o perioadă în fiecare instituţie publică sau privată face eforturi disparate pentru a-şi proteja personalul şi interesele economice.
Este lesne de înţeles că pentru Fănel Ignat nici sănătatea personalului nu contează şi nici faptul că activitatea Operei ar putea fi suspendată pentru o lungă perioadă de timp.
Carlos Ghosn spunea că „managerul prea moale şi managerul prea dur sunt două catastrofe”, iar referindu-ne la managerul Fănel Ignat îl putem „felicita” pentru faptul că a reuşit să întruchipeze două catastrofe într-o singură persoană, aceea de a fi prea moale când vine vorba de interesul instituţiei şi aceea de a fi prea dur când îşi urmează interesele, iar atrofia morală atrage calamităţi mai mari decât atrofia intelectuală.